Translate

måndag 4 januari 2010

Klöverön





När min pappa var ung bodde han på somrarna på Klöverön, eller Klåverön som den egentligen heter. Vi fortsatte att bo där ett par år när jag var liten, men jag har egentligen inget minne därifrån. Min pappa däremot hade så många anekdoter som han gärna berättade om
Hur han blev jagad av en tjur som fastnade i staketet och

när han och hans kusin/kompis Gunvor hittade ett människokranium längs stranden

När han hittade en jättepärla i en mussla

Fotot är taget av Åke på Klöverön. Året kan vara 1953.








2 kommentarer:

  1. de här bilderna som är tagna av din och Jannes farsa är helt underbara.
    Jag bara måste se igenom de gamla bilderna som jag fick efter min egen farsa.

    SvaraRadera
  2. Visst är de Janne. Roligt att få visa dem. Åke hade nog varit stolt. Han hann ju inte med den nya teknologin via nätet innan han dog.

    SvaraRadera