Translate

lördag 5 februari 2011

En Hopf-flöjt och fina blommor

Min lördagsrunda idag resulterade i denna fina bukett som jag handlat på Varbergs torg där jag nästan alltid köper blommor. De är både billiga och har ett fantastiskt sortiment
Tekannan är engelsk och från sekelskiftet.


En rolig variant är papegojtulpan. Här med löken kvar.
Så till dagens stora fynd (tror jag). En metallflöjt från Hopf i vackert etui för 50 kronor. När jag sökte på nätet efter hemkomsten, hittade jag bara nya men de kostade 649 euro. Jag köpte den för den var så fin. Vilket lyckat köp!





2 kommentarer:

  1. Du är suverän, mamma!
    Jag var på en runda (helt själv!). Två loppisar men det var tunnsått med fynden. Det enda lite speciella var en liten jordglob. Men å andra sidan har jag ju redan två. ;)

    SvaraRadera
  2. Ibland har man tur min tös. Jordglobar är fina.

    SvaraRadera